Även datornördar behöver få sova

Okej kort summering av dagen! Imorse vid sex någongång gjorde jag en header åt accordingtorobin.blogg.se!

Sen var det lite ärenden innan skolan. Eftersom jag inte hade något vettigt för mig efter jag var klar med mina ärenden åkte jag till skolan en timma för tidigt. Förvånandsvärt att det fanns folk där redan då. Men det var visst för de var föräldrar och hade dumpat barn på dagis/skola. Ibland känner jag mig så liten som gått direkt från gymnasiet till universitetet. Under föreläsningen var det inte mycket nytt så jag satt och knopade på  ett program vi skulle göra efter lunch. Blev nästan klar med det. Efter lunch fick jag problem med både det programmet jag gjort innan och uppgift nr 2. Problem 1, jag hade inte stängt min textfil jag hade skrivit information till. 2, jag hade fel kommando is för scan.Nextline!=null, skulle det vara scan.hasNext istället. Problem med uppgift nummer två var att när jag skulle läsa från en skapad textfil så gjorde den det intressant att han kunde inte läsa. Varför? För det var ju decimaltal med punkt emellan. Det kunde den inte läsa. Så då fick man skriva till en rad kod så den förstod en punkt innan decimalerna så funkade allt.

Nej, detta behöver ni inte förstå :) Programmering är krångligt.

Men god natt så återkommer jag imorgon med dagens pryl!


Min signatur

Kommentarer
Postat av: Studentmamman

jag läser på lärarprogrammet och misstänker att du har valt en något mer teknisk inriktning ;-)

2009-09-17 @ 22:14:24
URL: http://studentmamman.se
Postat av: Helena

Jo det är riktigt mumma :) men blåbärste går ner det med :)

2009-09-17 @ 23:20:52
URL: http://justbambi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0