Dagens Pryl: Extern Hårddisk Usb 3.0!

Lite dåligt med uppdateringar här så nu slänger jag upp flera inlägg på samma gång hade jag tänkt.


                                      
Dagens pryl är alltså en extern hårddisk. Jag förutsätter att alla vet var det är men om inte annat så kopplar du in den här prylen via usb-uttaget på datorn och kan spara saker där. Det som är speciellt med just den här hårddisken är att den har något som heter Usb 3.0. Datorer har idag endast 2.0 usb dock... Så för att kunna ha den här nys Usb 3.0 så behöver man ett tillbehör för ^300kr. Usb 2.0 och 3.0 är helt enkelt en hastighets betäckning. Men, med 3.0 som lanseras i november kan du komma upp i hastigheter som 130mb/s! Med andra ord, det tar ett par sekunder att föra över en stor fil (film etc) från datorn till hårddisken. Sjukt smidigt tycker jag! Storleken på dessa hårddiskar kommer vara 1 och 2 terabyte.

Pris: ~1230kr för 1 TB
När: Lanseras i November
Källa: M3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0