Dagens pryl: Läsplatta!

                    
Vem önskar inte att man kunnat ta med sig flera böcker i sin packning men det får inte plats? I Usa har en lösning till detta funnits länge men det är först nu den kommit till Sverige. Läsplattan! En skärm som visar upp en sida av en bok digitalt. Lägg in en pdf fil och läs den som om det vore en riktig bok. Den är dessutom "billig". 3000kr kommer den gå på och den lanseras på Bokmässan i Göteborg. Enda "negativa" är minnet på 512mb. MEN, detta minnet kan utökas med sd-kort och 512mb räcker långt. 300 exemplar av Krig och Fred får plats. Jag tror det räcker. Batteriet räcker också till 10 000 sidbläddringar, det hinner man inte med att läsa på en dag! Synd bara att jag är en fattig student. Jag vill ha!

Sen hur man skaffar fram böcker i pdf eller liknande, det låter jag vara osagt ;)

Btw, de 10 mest fildelade böckerna. NWS = Not work safe.

Källa: Metro

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0