Dagens pryl: Pekdator!

Dagens pryl är en dator som består av en tryckkänslig skärm. Archos är först på marknade med en fyra tum stor skärm. Det är ingen monsterdator men den är häftig.

Archos är ett franskt företag och jag har haft erfarenheter av dem tidigare. Min första mp3-spelare var en Archos Jukebox! Visserligen en tegelsten till mp3 men ändå. Jag har den fortfarande kvar hemma, även om jag har uppdaterat mina mp3-spelare flertalet gånger. Det tog flera år innan jag skaffade en archos produkt igen. Främst för att jag hade allt jag behövde. Men sedan kom jag på att jag ville kunna se på film under resor. Så jag skaffade en Archos AV 700. Min filmspelare var länge en av mina favoritsaker tills hårddisken kraschade... Efter det så har jag inte haft några mer archos produkter. Numera har jag en v-zon Coby som ersättare för av700. Den har ingen hårddisk för jag ville undvika ännu en hårddiskkrasch. Det är inte fråga OM hårddisken kraschar, det är en fråga om NÄR. Men visst saknar jag min av700. Saknar att jag satt uppe en hel natt och bara kollade på House i min säng...

Detta var min första mp3.                                   Min första "filmspelare".

Min archos historia. Men från dessa två produkter till det här:


Det är inte illa. Me want!

Priset på denna dator är dock liite saftigt för min del. Runt 4000kr får du slänga ut.

Värt att nämna är att den kommer med android som  operativsystem och som sagt, det är ingen värsting dator. MEN det är en häftig dator ändå!

Källa: Metro


Min signatur

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0