Ny mobil?

Jag har fått chansen att ta över en gammal HTC Touch Pro. Enda negativa med detta är att lcd-skärmen har en stor spricka som utgår från mitten. Personen som har haft den innan hade den i fickan och lyckades skada lcd-skärmen. Intressant att själva touchscreenen klarade sig. Har letat efter reservdelar till telefonen men har bara hittat en sida... MrGizmo.se. Problemet där är att en ny lcd-skärm kostar 890kr, och sedan får man ändå sätta i den nya skärmen själv. Visst, jag har en kompis som skulle kunna klara det (det är alltid bra att känna folk som gått el), men jag har inte de pengarna. Har just betalat av min dator som jag lyckades övertala päronen att köpa och jag behöver spara pengar innan jag vågar köpa den. Sen vill jag köpa en touchscreen också för den nuvarande är repig. Mobilen är funktionsduglig med sprickan och den syns inte om mobilen är avstängd. Men hur kul är det att ha en trasig mobil? Enda anledningen till att jag vill ha den är egentligen för att den har en tangentbord. Jag vill kunna slida upp ett tangentbord och skriva sms i rasande fart! Det där lät väldigt fel med tanke på att jag är inte en fjortis... Jag vägrar dessutom ha en Iphone för jag hatar apple. There I said it. JAG HATAR APPLE! JAG HATAR ITUNES! Skänk en slant till de stackars har-ingen-touchscreenmobil-med-tangentbord-barnen.  They(I) need your help! Usch jag vet. Jag är väldigt engelsk ibland. But that's my quirk!

Ni får gärna hata mig för mitt hat mot Apple, men så är det. Min pojkvän har precis skaffat en iphone som jag antagligen kommer leka en massa på. Men jag vägrar använda den till annat än spel. Hela grejen är ju att man ska använda itunes och apples grejer. Man är så fastlåst på något sätt. Jag gillar att vara fri. Därför jag gillar android mobilerna som kommer med open source operativsstem. Nej ni vet väl inte vad det är. Men det är bra. Det är google som gjort det! Nej nu ska jag inte vara sån.

Får dras med den här telefonen sålänge. Har en stor repa på den sen jag jobbade på Way out west dock...

                       Min mobil
               (Ja, min laptops webcam suger. Men jag har inga batterier till min vanliga kamera)

För övrigt träffade jag Alex Schulman på bokmässan idag. Trevlig typ. Inte alls som den där uppblåsta schtekaren jag förvantat mig. Även om han kallade sina läsare för kvinnor under klimakteriet, sa att ungdomar inte orkar läsa, ungomdar gillar kissie m.m. I stood up for us youngsters! Eller ja, jag räknas ju faktiskt som vuxen nu, är man fortfarande en ungdom då? Bokmässan ftw!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0